Week 4 in India - Reisverslag uit Bangalore, India van Liza W - WaarBenJij.nu Week 4 in India - Reisverslag uit Bangalore, India van Liza W - WaarBenJij.nu

Week 4 in India

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Liza

19 November 2012 | India, Bangalore

Weer een weekverslag uit India, ik hoop niet dat jullie het al zat worden ;-)

Vorige week maandag, dinsdag en woensdag waren Kit en Moon vrij omdat het Diwali was, in het vorige verslag heb ik uitgelegd wat dat is. Maandag, dinsdag en woensdag hebben we vooral veel Nederlands gedaan, zo'n 3 uur per dag, en zoals elke keer heb ik Kit daar steeds bij geholpen. Op dinsdagmiddag zijn Kit, Agnes en ik naar het nieuwe winkelcentrum geweest en hebben daar een soort Indiase jurkjes gekocht. Kit en ik hebben een dezelfde gekocht, omdat we die allebei leuk vonden en het toch niet duur was.

Op dinsdag overdag werd er al de hele tijd vuurwerk afgestoken, maar hoe later het werd, hoe meer vuurwerk we hoorden. Het is niet zo als bij oud en nieuw dat je overal om je heen vuurwerk kan zien, omdat het naast siervuurwerk vooral knalvuurwerk is en er niet zoveel vuurwerk tegelijk wordt afgestoken. Vanaf het dak was het dus eigenlijk niet leuk om te kijken. Heel af en toe zag je wat vuurwerk boven de flats uitkomen, maar veel was het niet. Moon en ik gingen met Bumi (de hond) lopen en verderop in het kamp waren mensen vuurwerk aan het afsteken, we bleven staan om te kijken. Na een tijdje gingen we weer terug omdat Bumi toch wel een beetje bang was. Ze zat met haar staart tussen haar benen en dan kwispelde ze weer. Ze liep weg en dan liep ze weer richting ons. Je zag dat ze er niet zoveel van snapte, dat ze het wel eng vond maar dat ze aan ons zag dat het niet eng was. Maar toen we naar huis liepen vond ze dat toch wel fijn ;-) Thuis bleek ze helemaal bij Agnes op schoot te zitten, omdat ze zo bang was van de knallen!
Later gingen we weer terug met Kit erbij. Op een gegeven moment kregen Kit en Moon allebei sterretjes van de mensen die er stonden. Na een tijdje gingen ze naar iets verderop in de straat en ze vroegen ons mee. Ze hadden een hele tafel vol vuurwerk (om de 10 jaar dat ze uit India waren geweest goed te maken) en wij mochten ook vuurwerk van ze afsteken. Ik heb alleen een fontein aangestoken en daarna vond ik het toch wel een beetje eng. Kit bleef wel de hele tijd voetzoekers en fonteinen afsteken en vond het helemaal niet eng. Na ongeveer een uur kwam papa eens kijken waar we bleven en ook hij werd uitgenodigd om vuurwerk af te steken. Daar zei hij geen nee tegen. Vuurwerk is echt mannenspeelgoed, zeker die keiharde bommen, die ikzelf helemaal niet leuk vond:p Het vuurwerk in India is echt niet te vertrouwen, een vuurpijl ontplofte op de grond (we schrokken ons dood!!!) en een paar rotjes/bommen hadden een hele korte lont waardoor hij al afging als je je pas net had omgedraaid. Papa besloot hierna om de volgende dag maar geen vuurwerk voor zichzelf te kopen... Om 10 uur toen het meeste vuurwerk afgeschoten was, en het de officiele tijd was waarna er geen vuurwerk meer afgestoken mocht worden, wilden we net naar huis gaan toen we werden uitgenodigd om bij de mensen thuis te komen eten. Zo'n uitnodiging kan je natuurlijk niet afwijzen en dus gingen we met de mensen mee naar binnen, die hun huis helemaal mooi versierd hadden met lichtjes en bloemen. Op tafel stonden allemaal kommen met verschillende gerechtjes. We hadden die avond niet avondgegeten, omdat we om half 5 een broodje hadden gegeten en daarna helemaal geen honger meer hadden gehad, maar ook om 10 uur zat ik eigenlijk nog steeds vol... Toch schepte ik mn bord op en toen ik die leeg was moest ik nog eens opscheppen. Daarna kwam er nog een toetje, die trouwens wel heel lekker was! De volgende ochtend toen ik wakker werd zat ik nog vol van de vorige avond haha! Maar het was wel heel leuk dat we bij deze Indiase mensen werden uitgenodigd om mee te doen met hun vuurwerk en zelfs nog te komen eten!

Al voordat we deze avond zoveel hadden gegeten, waar papa, Agnes en ik al begonnen met sporten. Ons voornemen was om om de dag naar de gym te gaan, waar ik dan ga spinnen. Ik ben nu al 5x geweest en ga dan 3-40 minuten fietsen. Daarnaast eten we wat minder vet en wat minder (voor zover dat lukt) en hiermee hopen we allemaal wat kilo's kwijt te raken. (ik ben nu trouwens al 2 dagen niet geweest, oeps!). Het is wel fijn dat papa en Agnes ook gaan, want zo kan je elkaar stimuleren te gaan en is het moeilijker om een dagje over te slaan. Ik ben vandaag weer naar het schooltje gegaan, wat moeilijk combineren is, maar eind van de week zal ik weer een paar dagen gaan!

Zaterdagavond zijn we met zn allen naar de bioscoop geweest: Skyfall! Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar ik vond het echt een hele leuke en vette film! Van tevoren hadden we bij de Italiaan gegeten, best gezond; salade en steak en geen toetje.

Gisteren heb ik weer Kit geholpen met Nederlands (ben ik toch bezig met mn juffenskills) en ik vind dat wel leuk om te doen. Ik haal mn eigen kennis weer op, die toch, om eerlijk te zijn, best wel is weggezakt. Gelukkig is het wel stof voor de middelbare school en geen basisschoolstof..

De vakantie is over en vandaag ben ik dan ook weer naar het schooltje geweest. Samen met de twee andere vrijwilligsters heb ik het Zweeds Renspel met de kinderen gedaan. Verspreid over het terrein hangen 20 vragen, om de beurt moeten ze in volgorde de vragen zoeken en met zn 3en beantwoorden. Het team dat als eerste alle vragen goed heeft en daarbij de meeste vragen goed heeft gewonnen. Het dat was mijn team! We hadden 2 fouten meer fout dan het andere team, maar we waren 4 minuten eerder klaar, vandaar dat wij minder strafpunten hadden en dus gewonnen hadden. Het was leuk om iets te organiseren, aangezien ik de vorige twee dagen vooral aan het kijken was. Ik raak steeds meer gewend, maar vind het soms nog wel lastig om te bedenken wat ik kan/moet doen. Daarom is het leuk om gewoon met ideeen te komen zoals dit spel en dat (samen met de vrijwilligsters) uit te voeren. Ik heb vandaag bij de wiskundeles gezeten en ik help sommige kinderen dan individueel. Dat was volgens mij ook een beetje de bedoeling, omdat elk kind hier ondanks dat ze in leeftijds- en niveaugroepen zijn ingedeeld, toch op een ander niveau zit. Morgen ga ik weer en ik ga kijken hoe ik de kinderen dan weer kan helpen!

xxxx

  • 25 November 2012 - 16:21

    Anneke:

    Hoi Lies,

    Oma en ik proberen je de hele tijd te mailen maar lukt steeds niet
    Lukt dit nu wel?

    Lfs Anneke en oma

  • 26 November 2012 - 21:32

    Irene:

    Hoi Liza,
    dan zaten we met z'n allen in de bios Skyfall te kijken. Wij waren dit weekend in Roermond en vonden de film ook leuk.
    Dapper van Bumi om bij jullie te blijven en pas bij Agnes thuis toe te geven aan haar angst. Misschien dacht zij dat zij jullie moest beschermen. Dat verhaal over het renspel vind ik wel grappig, meer foutjes dan de anderen maar wel sneller kunnen lopen en daarmee winnen. :-)
    groetjes van Irene

  • 07 December 2012 - 08:36

    Anne :

    Hoi Liza,

    Margriet vertelde van je verslagen.... ik vind ze hartstikke leuk. Ik zie het allemaal precies voor me. Vooral ook die leuke kleine details., zoals de zegening van de motor en het verslavingsgevaar aan het kleine schooltje...

    groetjes Anne (de buurvrouw)

  • 17 Januari 2013 - 12:13

    Liza Van Der W:

    Hee Anne! Leuk dat jij ook leest! Ga zo door met het hardlopen!
    Irene, het was een RENspel, dus het ging ook o m de snelheid ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bangalore

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 April 2013

Vakantie in Udaipur en Agra

17 Maart 2013

Thailand

22 Februari 2013

Laos

06 Februari 2013

Vietnam

22 Januari 2013

Cambodja
Liza

21 jaar, afgestudeerd aan de pabo, juf. 6 maanden Azië: 2 maanden in India bij mijn vader, dan 2,5 week Bali en Lombok met mijn moeder, dan 9 weken rondreizen door Zuid-Oost Azië en ik slut de reis af met 3 weken bij mijn vader in India.

Actief sinds 15 Okt. 2012
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 19927

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2012 - 09 April 2013

Mijn eerste reis

15 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: